Online geldzaken regelen met uw boekhouder

online geldzaken regelen met de boekhouderSteeds meer zaken gaan online, ook geldzaken. Zo zijn er veel digitale tools die uw boekhouder kan gebruiken om facturen te maken, de belastingaangifte voor te bereiden en bonnetjes op te slaan in een database. Maar samen met uw boekhouder beslissen over uw geldzaken kan óók online. En dat opent de deur naar diverse mogelijkheden.

Kloppende administratie

Door samen online de geldzaken te regelen, weet u zeker dat de administratie klopt. U kunt met boekhoudsoftware zelf bonnetjes en facturen uploaden. Zo weet u zeker dat uw boekhouder geen enkel gegeven over het hoofd ziet en aan de slag kan met alle beschikbare data. Daarnaast hoeft u niet bang te zijn dat u iets verkeerd doorgeeft, omdat uw boekhouder met het juiste digitale programma mee kan kijken in uw administratie en deze kan controleren. Ook is het vaak mogelijk om op een veilige manier meer vertrouwelijke gegevens uit te wisselen. Zeker wanneer het niet mogelijk is om een fysieke afspraak te maken, is dit handig. Als ondernemer is het namelijk belangrijk om flexibel te kunnen zijn.

Geen komma verkeerd

Zelfs als u samenwerkt en elkaars werk controleert, kan er nog wel eens wat fout gaan. U denkt de controle vast te houden, maar door een overschrijffout kan er toch ineens een punt of een komma verkeerd in uw administratiemap terecht komen. Met online programma’s waar u samen op kunt inloggen heeft u geen last van dit probleem. Veel gegevens kunt u er namelijk in opslaan, waardoor deze op latere momenten automatisch worden aangevuld. Bovendien kunt u alles in uw online administratie veilig opslaan. Dit is zelfs veiliger dan wanneer u deze traditioneel in een map klemt.

Btw-aangifte zonder stress

Een ander onderdeel van uw administratie dat u met online programma’s makkelijker samen kunt regelen, is uw btw-aangifte. Ieder kwartaal komt dit weer terug en toch lijken we het allemaal wel een keer te vergeten. Omdat u online makkelijker de benodigde administratie in kunt voeren en laten controleren, heeft u minder stress rondom de belastingaangifte. Dit kan zo simpel als u wenst: uw facturen kunt u bijvoorbeeld automatisch in het digitale programma laten zetten. Uw boekhouder kan dan eerder beginnen met de controle, waarna de aangifte makkelijk en snel wordt afgerond.

Up-to-date

Een digitale administratie is meer up-to-date en compleet, omdat deze automatisch aangevuld kan worden. Dit heeft één groot voordeel: uw boekhouder kan sneller en vaker een controle uitvoeren. Zo worden eventuele fouten sneller opgemerkt. En dat is natuurlijk wenselijk, omdat u anders slecht zicht hebt op hoe het gaat met uw bedrijf. Ook moeten uw gegevens bij een aangifte of controle door de Belastingdienst natuurlijk compleet zijn. Met een digitaal programma kunt u sneller schakelen met uw boekhouder en problemen eerder ontdekken.

Benieuwd naar wat wij voor u kunnen betekenen?

Bij VMF Administratiekantoor hebben we veel ervaring met boekhouden, samenwerken met ondernemers en online boekhoudprogramma’s. Bent u benieuwd naar de digitale mogelijkheden voor u en uw boekhouder? Schroom dan niet om contact te leggen met één van onze vele administratie-experts. Zij kunnen al uw vragen over uw digitale administratie beantwoorden!

Disclaimer: I.v.m. typefouten en eventuele wijzigingen in de wetgeving kan het zijn dat informatie in dit artikel niet correct is. U kunt altijd met ons contact opnemen als u vragen heeft over dit artikel.